הגר"ד קוק תומך לצד חמיו במפלגה החדשה ברמת גן

מוטי הלפרין No Comments on הגר"ד קוק תומך לצד חמיו במפלגה החדשה ברמת גן

המקובל הגר"ד קוק מטבריה, קורא במכתב נדיר להצביע ולעמוד לימין מפלגת 'רמת גן באמונה' של חמיו מרן הגר"י זילברשטיין • הרב זילברשטיין קורא גם למצביעי ש"ס להצביע למפלגה החדשה, מאחר ונציגיהם כיום לא פעלו מספיק לדבריו למען קדושת השבת

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שמרן הגר"י זילברשטיין שליט"א הודיע כי הוא פועל להקמת מפלגה חדשה ברמת גן, שתיאבק למען קדושת השבת שכיום מחוללת בפהרסיה בעיר, מודיע היום (רביעי) חתנו, המקובל הגר"ד קוק שליט"א כי הוא קורא לתושבי העיר להצביע למען המפלגה. שם המפלגה היא 'רמת גן באמונה', מי שיעמוד בראשה הוא הרב שמעון בן חיים, ראש כולל 'ברכת אהרן' ומרבני העיר רמת גן. כמו כן מתברר כי הרב זילברשטיין בעצמו תרם ומימן את פתיחת המפלגה והרשימה.

הגר"י זילברשטיין פנה בימים האחרונים לחתנו, שכידוע מתגורר בטבריה, כדי שיצטרף למכתב המיוחד שכתב ובו קרא לתושבי רמת גן להצביע למפלגה החדשה. המכתב המלא טרם התפרסם, כיון שרבנים רבים מרמת גן ומחוצה לה אמורים להוסיף את חתימתם על המכתב, ובכך להביא כמה שיותר קולות מהציבור הדתי והמסורתי ברמת גן למפלגה החדשה – גם כאלה שהצביעו עד עתה לנציגי ש"ס בעיר. לדעת הרב זילברשטיין, נציגי ש"ס לא עשו כל אשר ביכולתם למען קדושת השבת.


מכתב הרב קוק למפלגת חמיו

הגר"ד קוק חרג מהרגלו, והצטרף למכתבו של חמיו: "כיהודה ועוד לקרא, כפי הנראה לי ברור לא ראיתי זיכוי רבים עצום כולל שווה לכל נפש וגדול לגדולים כמו הספרים הנפלאים בהלכה ואגדה של כבוד הרב העליון שכתב את הנ"ל. ואותה עצמת זיכוי רבים שמגיעה עד חו"ל ונכתבת גם בלשונות "האחרות" לפי צורך השעה, תעמוד לכל המצרפים את עצמם אל הדברים הנ"ל שיוצאים מן הלב. אכן סכנת נפשות כל רגע אם נופל משהו משערת ראשה של השבת, ואין בושה נוראית יותר מ"ראש עיר" שמחלל את השבת בפרהסיא – רוצח את השבת ובא להתפלל בבית הכנסת ע"י רצח השבת אשר בנסיעתו".

הגר"ד קוק מוסיף ומעלה זכרונות מאביו, הגאון רבי נחום קוק זצ"ל, אשר שימש כרב שכונת 'תל גנים' ברמת גן, והיה מגדולי הפעילים בשמירת התורה והמצוות בעיר רמת גן: "מו"ר אבי ז"ל מסר נפשו על כך, זכרוני בתחנת מוניות שהופעלה בשבת נגד חוק העזר העירוני, מו"ר אבי פעל בכל כוחו במונית בשעת נסיעתה ממש, תוך סיכון של פציעה חמורה וכל זה עשה באמצע הכביש בפני כולם, והיה יושב על הרצפה באמצע הרחוב בפני כולם למראה עסק פתוח".



0 תגובות